Procedura reklamacyjna
Reklamacje prosimy zgłosić emailem na adres: [email protected], podając numer zamówienia, nazwę produktu i opis wady. Jeśli to możliwe – załączyć zdjęcie. Sklep prześle odpowiednio etykietę nadawczą dla dokonania bezkosztowego zwrotu towaru.
Odsyłane przesyłki należy adresować jak poniżej:
Lanfis
ul. X-Poprzeczna 9
04-637 Warszawa
UWAGA: sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem
Reklamacje
- Klient może składać reklamacje dotyczącą zakupionych towarów, jeżeli mają one wadę fizyczną lub prawną. Reklamacje będą rozpatrywane przez Lanfis na zasadach określonych w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa.
- Reklamacja może zostać wniesiona pisemnie na adres siedziby przedsiębiorcy prowadzącego sklep.lanfis.pl lub wysłana w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej: [email protected].
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sklep.lanfis.pl dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sklep.lanfis.pl w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
- Termin rozpatrzenia wniosku reklamacyjnego wynosi 14 dni.
- Odbiór reklamowanego sprzętu następuje wyłącznie w miejscu i formie w jakiej towar ten został dostarczony do Sprzedającego.
- Reklamowany sprzęt należy odebrać w terminie 30 dni od powiadomienia Klienta o zakończeniu procedur serwisowych. Jeżeli sprzęt nie zostanie odebrany w ww. terminie Sprzedający wezwie pisemnie Klienta do odbioru sprzętu w terminie 14 dni od daty doręczenia wezwania. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu Sprzedający jest uprawniony do naliczania opłat z tytułu bezumownego przechowywania sprzętu. Opłata ta wynosi 5% aktualnie obowiązującej stawki za 1 m2 powierzchni magazynowej w mieście siedziby sprzedającego naliczanej za każdy miesiąc przechowywania.
- Klient ma prawo do zwrotu zużytego sprzętu zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Zwrot zużytego sprzętu może się odbyć tylko i wyłącznie w przypadku, gdy zakup nowego produktu dokonany zostanie w sklep.lanfis.pl i będzie obejmował produkt tego samego rodzaju. Chęć zwrotu zużytego produktu należy zgłosić drogą mailową na adres [email protected] w okresie nie dłuższym niż jeden miesiąc od zakupu nowego urządzenia, ale nie krótszym niż 14 dni od jego zakupienia. Zwrot dokonywany jest po zweryfikowaniu przez Lanfis dokonanych przez Klienta zakupów oraz nadaniu indywidualnego numeru RMA takiego zwrotu, które nastąpi w okresie 5 dni roboczych od daty zgłoszenia. Klient wysyła zużyty sprzęt do siedziby Lanfis na swój koszt.
Postanowienia dotyczące przedsiębiorców na prawach konsumenta
- Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, jest taki przedsiębiorca, który dokonuje zakupów w sklepie sklep.lanfis.pl, które są związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie posiadają dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zgodnie z art. 38a ustawy o prawach konsumenta.
- Przedsiębiorcę na prawach konsumenta będą dotyczyć postanowienia, które dotyczą konsumenta tj. m.in.: reklamacji i rękojmi, w zakresie ograniczonym art. 38 a ustawy o prawach konsumenta oraz art. 3855, art. 5564, art. 5565 i art. 5765 ustawy Kodeks cywilny. W pozostałym zakresie stosuje się postanowienia Regulaminu dotyczące przedsiębiorców.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta, powinien uzupełnić stosowny formularz reklamacji lub odstąpienia od umowy, a w szczególności dane potwierdzające okoliczności potwierdzające jego status zgodny z art. 38a ustawy o prawach konsumenta lub przekazać te informacje w inny sposób.
- Przedsiębiorca, o którym mowa w ustępie powyższym oświadcza w formularzu przesłanym do Sprzedawcy lub w inny sposób, że zakupiony Produkt/y, a tym samym zawarta umowa sprzedaży są bezpośrednio związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie posiadają one dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, co czyni na dowód tego, że spełnia warunki, aby za takiego przedsiębiorcę można było go uznać.
WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO DLA PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA
Dane Kupującego:
Imię i Nazwisko Firma:
NIP:
Adres:
Adres email:
Telefon:
Numer faktury:
Data odbioru zamówienia:
Dane Sprzedawcy:
Lanfis Krzysztof Bodzon
Ul. X-Poprzeczna 9
04-637 Warszawa
118-137-17-51
REKLAMACJA PRODUKTU ZAKUPIONEGO PRZEZ PRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA
Niniejszym zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu ………………. produkt …………………. jest wadliwy. Wada polega na ……………………….
Wobec powyższego żądam (proszę podkreślić właściwie):
a) wymiany towaru na nowy;
b) nieodpłatnej naprawy;
c) obniżenia ceny towaru o ……. zł (słownie:……………………….)
d)odstąpienia od umowy – numer rachunku bankowego do zwrotu środków: ………………………………
Jednocześnie oświadczam, że zakupiony produkt, a tym samym zawarta umowa sprzedaży są bezpośrednio związane z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą, ale nie posiadają one dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej, zgodnie z art 38a ustawy o prawach konsumenta.
Na dowód tego wymieniam poniżej PKD dla mojej działalności gospodarczej, znajdujące się w CEiDG:
- PKD nr ………………………….. opis:……………………………………..
- PKD nr ………………………….. opis:……………………………………..
- PKD nr ………………………….. opis:……………………………………..
- PKD nr ………………………….. opis:……………………………………..
- PKD nr ………………………….. opis:……………………………………..
Data:
Podpis:
—-